Toyota Hilux hidrogénhajtással és 600Km hatótávval

Elkészült a hidrogénhajtású Toyota Hilux prototípusa!


Tavaly decemberben először értesült a világ arról, hogy a Toyota nagy-britanniai gyártóközpontjában 2022 elején egy előzmények nélküli fejlesztési programot indítottak útjára. Ennek keretében vezető iparági és tudományos szereplőket vontak be annak érdekében, hogy a Toyota Hilux modellt hidrogéntüzelőanyag-cellás (FCEV) hajtáslánccal alakítsák át. A prototípus fejlesztése idén nyáron ért véget, és ezt követően láttak hozzá a modell megépítésének. Az eredmény most már elkészült, és ígéretes lehetőségeket rejt magában, ami a Toyota hosszú távú hidrogénstratégiájában kulcsszerepet játszhat.

A szakértők széles körben elfogadják, hogy a hidrogén lehet a gazdaságos, fenntartható és környezetbarát mobilitás kulcsa. Azonban egyetértenek abban, hogy jelenleg számos kihívással kell szembenézni, beleértve a hiányzó járműveket, az elégtelen töltőinfrastruktúrát és a szükséges hidrogén előállítási kapacitást. A Toyota, hasonlóan más piaci szereplőkhöz, felismerte, hogy ezt az ördögi kört csak fokozatosan lehet megtörni, és mindhárom feltételt egyszerre kell megoldani annak érdekében, hogy a hidrogénalapú technológia széles körben elfogadottá váljon.
Ennek érdekében a Toyota folyamatosan keres új lehetőségeket hidrogénalapú hajtástechnológiáinak alkalmazására, legyen szó áruszállításról, közösségi közlekedésről vagy akár motorsportról. A Toyota Manufacturing UK (TMUK) projektje azonban új dimenziót adott ennek a törekvésnek, amikor a világ legnagyobb számú eladott kompakt kisteherautóját alakították át hidrogénüzemre.
A teljes hajtástechnológia a Toyota Mirai hidrogéntüzelőanyag-cellás szedánból származik. A villanymotor és a tüzelőanyagcella-köteg a motortérben található, míg a három nagy nyomású tartályt a létravázban helyezték el, amelyek több mint 600 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé. Az elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátor a platófedél alatt található.
Az első prototípust nem egészen három hét alatt gyártották le, és még kilenc további prototípus követi. Ezek a járművek 2023-ban kezdik meg szigorú tesztprogramjukat, amely során ellenőrzik a biztonság, a funkcionalitás, a tartósság és a menetdinamikai képességek szempontjából elvárt paramétereket.
Bár a sorozatgyártás beindításáról egyelőre nincs hivatalos bejelentés a Toyota részéről, az autógyártó új projektje arra törekszik, hogy minél hamarabb változtassa meg a hidrogéntechnológia piaci helyzetét. Ennek célja az, hogy a hidrogénalapú technológia gyorsabban terjedjen el, és hozzájáruljon a fenntartható mobilitás előmozdításához.

Kövess minket a Facebook-on, Instagram-on vagy TikTok-on hogy mindig értesülj a legfrissebb tartalmainkról, inspirációinkról és ajánlatainkról!

Gépjármű igénye van? Szeretne egy kényelmes és költséghatékony megoldást vállalkozásának? Ne habozzon tovább! Nézze meg kedvező gépjármű tartós bérlet ajánlatainkat! Vagy töltse ki az alábbi űrlapot, és lépjen velünk kapcsolatba még ma!

Ajánlatok